Handmade Art & Craft
Bine ai venit!

Ne bucuram ca ai decis sa te alaturi comunitatii noastre!
Daca ai ajuns pe acest forum inseamna ca apreciezi tot ceea ce inseamna handmade.
Prin conectare ai sansa sa ajungi la mult mai multe informatii decat in acest moment ca si vizitator!

Intra, cu siguranta aici iti vei face multi prieteni care au aceleasi hobby-uri ca si tine!

Echipa Accesoriimargele !
Handmade Art & Craft

Arta si inspiratie!
 
AcasaAcasa    FAQFAQ  InregistrareInregistrare  ConectareConectare  
Like/Tweet/+1
Cei mai activi postatori ai lunii
Parteneri
Ultimele subiecte
» Targ handmade 22-23 noiembrie 2014 bucuresti
Mier Noi 12, 2014 2:38 pm Scris de Anaissewing

» Margele unicat din argila
Sam Aug 09, 2014 11:37 pm Scris de Vizitator

» Bine ai venit !
Sam Iul 26, 2014 8:53 am Scris de andra_ruxandra

» Targ handmade de vara 27-28iunie
Lun Iun 09, 2014 9:45 pm Scris de accesoriimargele

» Targ For The Love Of Fashion 17-18mai The Vintage Pub
Vin Apr 18, 2014 4:38 am Scris de Anaissewing

Subiectele cele mai vizionate
Adevarul despre handmade
Cum ne pregatim pentru targuri!
Ghid util infintare PFA.
Bijuteriile mele
Nume forum
Arta de a decupa hartia
Colier Handmade Closet
Programe de optimizare fotografii
Trandafiri din satin - handmade
Papusi handmade!
Cine este conectat?
In total este 1 utilizator conectat: 0 Inregistrati, 0 Invizibil si 1 Vizitator

Nici unul

Recordul de utilizatori conectati a fost de 69, Dum Feb 09, 2014 1:54 am
Conectare
Utilizator:
Parola:
Conectare automata: 
:: Mi-am uitat parola

Distribuiţi | 
 

 Ghid util infintare PFA.

Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator In jos 
AutorMesaj
accesoriimargele
Admin
Admin
avatar

Mesaje : 141
Data de inscriere : 15/01/2014
Varsta : 35
Localizare : Bucuresti

MesajSubiect: Ghid util infintare PFA.   Joi Ian 16, 2014 1:17 am

Pentru a putea înfiinţa un PFA, persoanele cu ambiţii antreprenoriale vor trebui să îndeplinească anumite condiţii precum: să fi împlinit vârstă de 18 ani, să nu fi condamnat pentru săvârşirea unor infracţiuni grave (de ex: falsificare), să aibă o stare de sănătate care le permite să desfăşoare o activitate economică, să aibă un sediu social şi nu în ultimul rând să aibă calificarea profesională pentru a desfăşura anumite activităţi economice.
Etapele importante pentru înfiinţarea unui PFA:
a.) Stabilirea sediului profesional
Întreprinzătorii trebuie să încheie un Contract de Spaţiu cu proprietarul imobilului în care se va afla sediul profesional. Documentul respectiv ( contractul de închiriere, leasing imobiliar, de uz, de vânzare-cumpărare, de comodat) se va include în dosarul de înregistrare depus la oficiile Registrului Comerţului.
b.) Obţinerea avizului asociaţiei de proprietari şi al vecinilor
Persoanele care doresc să aibă sediul profesional într-o clădire cu locuinţe, vor fi nevoite să obţină acordul vecinilor şi al asociaţiei de proprietari/locatari. Se va ridica un formular tip care se va semna de vecinii (din jos, sus, dreaptă şi stânga) precum şi de administratorul blocului care va mai pune şi o ştampilă pe documentul respectiv.
c.) Rezervarea denumirii
Rezervarea denumirii se va face prin completarea unei cereri de verificare disponibilitate şi rezervare denumire la oficiile Registrului Comerţului. Întreprinzătorii vor putea opta pentru combinaţia de- nume şi prenume urmat de ‘PFA”. Cererea respectivă se va depune împreună cu o copie de pe actul de identitate al solicitantului.
d.) Depunerea specimenului de semnătura
Depunerea specimenului de semnătura se va face prin completarea unui formular ridicat de la oficiile Registrului Comerţului. Documentul se va semna în faţă directorului ORC care va certifica semnătura respectivă.
e.) Documentele oficiale se depun la Oficiul Naţional al Registrului Comerţului
Întreprinzătorii debutanţi vor depune actele necesare pentru înfiinţarea unui PFA într-un dosar cu şină. Dosarul de înregistrare va cuprinde următoarele documente oficiale:

  • cererea de înregistrare (formular tip completat de către solicitant);
  • dovadă rezervării denumirii ( obţinut după completarea cererii de verificare ai disponibilităţii denumirii);
  • formularul pentru înregistrare fiscală ( o anexă la cererea de înregistrare prin care se specifică opţiunea în legătură cu plată TVA-ului şi a taxelor şi a impozitelor);
  • Contractul de Spaţiu pentru sediul profesional (contract de comodat, de închiriere, leasing imobiliar, vânzare-cumpărare etc.);
  • Avizul asociaţiei de locatari/proprietari şi al vecinilor (de jos, sus, stânga, dreaptă);
  • 3 copii de pe actul de identitate (copiile respective să aibă menţiunea „Conform cu originalul”)
  • Specimenul de semnătura (dat în faţa unui notar public în cazul în care documentul va fi legalizat sau oferit în faţă directorului ORC );
  • declaraţia (formular tip) pe propria răspundere a întreprinzătorului, document care atesta faptul că se îndeplinesc toate condiţiile legale din domeniul sanitar-veterinar, sanitar, protecţiei muncii, protecţia mediului;
  • Documente care confirmă pregătirea profesională a persoanei respective (copii de pe diplomă de licenţă, de BAC, certificatul de absolvire a unor cursuri specializate etc.). Copiile vor avea precizarea „Conform cu originalul”


f.) Depunerea dosarului de înregistrare la Administraţia financiară
Persoanele care doresc sa economisească timp cu întocmirea dosarelor de înregistrare depuse la O.N.R.C. şi la FISC pot apela la ajutorul unor specialişti în afaceri şi în domeniul legal.

*sursa:[Trebuie sa fiti inscris si conectat pentru a vedea acest link]
Sus In jos
http://www.breslo.ro/Shop/accesoriimargele
fustitaalbastra



Mesaje : 1
Data de inscriere : 21/01/2014

MesajSubiect: Re: Ghid util infintare PFA.   Mar Ian 21, 2014 3:06 am

Salut, am o prietena care lucreaza la registrul comertului si mi-a transmis ghidul pfa - ce documente iti trebuie pentru a deveni pfa. mai jos detaliile.


NR. l
Documentele necesare pentru înregistrarea în registrul comerţului, înregistrarea fiscală şi autorizarea funcţionării a persoanelor fizice autorizate:
 
Operaţiuni prealabile
1.       Cererea de verificare disponibilitate şi/sau rezervare firmă (original), completă cu 3 denumiri, în ordinea preferinţelor
2.       Dovada privind plata taxei de registru.
 
*Firma unui profesionist, persoană fizică,autorizată, se compune din numele acestuia scris în întregime sau din numele şi iniţiala prenumelui acestuia, la care se adaugă sintagma persoană fizică,autorizată sau PFA
 
Înregistrare
1.       Cererea de înregistrare;
2.       Dovada verificării disponibilităţii şi rezervării firmei (original);
3.  Carte de identitate sau paşaport (fotocopie certificată olograf de către titular privind conformitatea cu originalul);
4.     Documente care atestă drepturile de folosinţă asupra sediului profesional/punctelor de lucru (copie legalizată);
5.      Dacă este cazul, avizul privind schimbarea destinaţiei imobilelor colective cu regim de locuinţă, prevăzut de
Legea nr. 230/2007 (completat pe formular-tip, original);
6.       Specimenul de semnătură al persoanei fizice autorizate (original);
7.       Declaraţia-tip pe propria răspundere care să ateste îndeplinirea condiţiilor legale de funcţionare prevăzute de legislaţia specială din domeniul sanitar, sanitar-veterinar, protecţiei mediului şi protecţiei muncii (model 1 sau model 2, după caz).
8.       Dacă este cazul:
- precizare din care să rezulte că titularul dreptului de proprietate înţelege să afecteze folosinţa spaţiului în vederea stabilirii sediului profesional al persoanei fizice autorizate (declaraţie, etc.);
- documentele doveditoare pentru patrimoniul de afectaţiune (declaraţie pe proprie răspundere);
- documentele care atestă pregătirea profesională (fotocopii certificate olograf);
- documentele care atestă experienţa profesională (fotocopii certificate olograf);
9.       Dovezile privind plata taxelor/tarifelor legale: taxele de registru.
NOTĂ:
 
F Copiile de pe actele doveditoare vor fi certificate olograf pentru conformitate cu originalele de către persoana fizică autorizată; în cazul persoanelor fizice nerezidente, se depun copii certificate şi traducerea realizată de un traducător autorizat a cărui semnătură să fie legalizată de un notar public.
F Soluţionarea cererii revine în competenţa directorului oficiului registrului comerţului de pe lângă tribunal care poate dispune prin rezoluţie motivată administrarea şi a altor acte doveditoare.
F Redactarea actelor, acordarea de îndrumări pentru completarea corectă a cererii de înregistrare, efectuarea formalităţilor de depunere a documentelor şi de reprezentare a persoanei fizice la oficiul registrului comerţului de pe lângă tribunal pot fi efectuate, prin birourile de asistenţă şi reprezentare care funcţionează în cadrul primăriilor.
F Formularele se distribuie la sediul ORC sau se pot prelua de pe Internet ([Trebuie sa fiti inscris si conectat pentru a vedea acest link]
F Documentele se depun la ORC în raza căruia persoana fizică autorizată îşi stabileşte sediul profesional, la ghişeu, prin corespondenţă sau prin biroul de asistenţă şi reprezentare din cadrul primăriilor.
F Obţinerea certificatului de cazier fiscal pentru persoanele fizice autorizate se efectuează de către oficiul registrului comerţului de pe lângă tribunal, cu plata taxelor şi tarifelor legale.


 
*
*               *
I.                    Documentele care atestă drepturile de folosinţă asupra spaţiilor cu destinaţie de sediu social şi/sau de sedii secundare pot fi: extras de carte funciară, în termen de valabilitate la depunere, dar nu mai vechi de 30 de zile, contract de vânzare-cumpărare, contract de donaţie în formă autentică, certificat de moştenitor, act notarial de ieşire din indiviziune sau de delimitare a proprietăţii, hotărâre judecătorească definitivă privind proprietatea sau folosinţa/uzufructul, hotărârea judecătorească definitivă de ieşire din indiviziune, proces verbal de recepţie a construcţiei, act de adjudecare a imobilului vândut în cadrul executării silite, contract de schimb, contract de închiriere (înregistrat la Administraţia Finanţelor Publice), contract de subînchiriere (înregistrat la Administraţia Finanţelor Publice), contract de concesiune, contract de leasing imobiliar (înregistrat la Administraţia Finanţelor Publice), contract de comodat (înregistrat la Administraţia Finanţelor Publice), contract de uz (înregistrat la Administraţia Finanţelor Publice), contract de uzufruct (înregistrat la Administraţia Finanţelor Publice), certificat de rol fiscal/rol agricol în termen de valabilitate sau orice alt act juridic care conferă dreptul de folosinţă, la alegerea solicitantului. Extrasul de carte funciară şi certificatul de rol fiscal/rol agricol se depun în original, celelalte documente urmând a fi depuse în copie certificată de parte sau în copie legalizată.
II.                  Documentele privind pregătirea sau experienţa profesională se atestă, după caz, cu unul dintre următoarele documente: 
- diploma;
- certificatul sau adeverinţa prin care se dovedeşte absolvirea unei instituţii de învăţământ;
- certificatul de calificare profesională sau de absolvire a unei forme de pregătire profesională, organizată în condiţiile legii în vigoare la data eliberării acestuia;
- certificatul de competenţă profesională (cartea de meşteşugar, carnetul de muncă al solicitantului, declaraţie de notorietate cu privirea la abilitatea de a desfăşura activitatea pentru care se solicită autorizarea, eliberată de primarul localităţii respective în mod gratuit, în cazul meseriilor tradiţionale artizanale);
- atestatul de recunoaştere şi/sau echivalare pentru persoanele fizice care au dobândit calificarea în străinătate;
- atestatul de recunoaştere a calificării dobândite în străinătate, în afara sistemului de învăţământ;
- orice alte dovezi care să ateste experienţa profesională.


III.               Specimenul de semnătură al persoanei fizice autorizate se depune la oficiul registrului comerţului odată cu cererea de înregistrare şi poate fi dat în faţa notarului public, în formă legalizată, ori în faţa directorului ORC sau a înlocuitorului acestuia, care va certifica semnătura.
IV.                Taxele legale pot fi achitate în numerar sau cu card bancar la casieriile ORC, precum şi cu mandat poştal, ordin de plată etc.
V.                  Dacă s-a optat pentru transmiterea documentelor, care atestă înregistrarea în registrul comerţului, prin poştă, se percepe un tarif aprobat prin ordin al ministrului justiţiei.
Sus In jos
accesoriimargele
Admin
Admin
avatar

Mesaje : 141
Data de inscriere : 15/01/2014
Varsta : 35
Localizare : Bucuresti

MesajSubiect: Re: Ghid util infintare PFA.   Mar Ian 21, 2014 3:11 am

Multumim mult pentru informatiile trimise. Acum avem date mai complete despre acest subiect.
Sus In jos
http://www.breslo.ro/Shop/accesoriimargele
Bejewel



Mesaje : 2
Data de inscriere : 19/01/2014

MesajSubiect: Re: Ghid util infintare PFA.   Mier Ian 22, 2014 3:03 am

Salut!

Eu am o mica nelamurire. Cand infiintezi un PFA trebuie sa alegi si codurile CAEN. Aveti idee la ce cod CAEN se inscrie activitatea de handmade?
Eu am deja PFA, insa este deschis pentru activitatea de consultanta IT si activitati de marketing si PR. Ca sa intru in ''legalitate''  trebuie sa imi mai adaug un domeniu de activitate si habar nu am ce sa aleg.
Sus In jos
accesoriimargele
Admin
Admin
avatar

Mesaje : 141
Data de inscriere : 15/01/2014
Varsta : 35
Localizare : Bucuresti

MesajSubiect: Re: Ghid util infintare PFA.   Mier Ian 22, 2014 3:06 am

Bejewel a scris:
Salut!

Eu am o mica nelamurire. Cand infiintezi un PFA trebuie sa alegi si codurile CAEN. Aveti idee la ce cod CAEN se inscrie activitatea de handmade?
Eu am deja PFA, insa este deschis pentru activitatea de consultanta IT si activitati de marketing si PR. Ca sa intru in ''legalitate''  trebuie sa imi mai adaug un domeniu de activitate si habar nu am ce sa aleg.

Buna Bejewel

iata codurile CAEN pe care le poti adauga PFA-ului tau!

1729 - Fabricarea altor articole din hartie si carton;
3213 - Fabricarea imitatiilor de bijuterii si articolelor similare; 
3299 - Fabricarea altor produse manufacturiere;
4789 - Comert cu amanuntul prin standuri, chioscuri si piete al altor produse;
4791 - Comert cu amanuntul prin intermediul caselor de comenzi sau prin Internet;
4799 - Comert cu amanuntul efectuat în afara magazinelor, standurilor, chioscurilor si pietelor.



Eu am 3213,4789,4791,4799 - as dori ca pe viitor sa mai adaug si altele dar momentan mai caut informatii!
Sus In jos
http://www.breslo.ro/Shop/accesoriimargele
Bejewel



Mesaje : 2
Data de inscriere : 19/01/2014

MesajSubiect: Re: Ghid util infintare PFA.   Mier Ian 22, 2014 4:45 am

Multumesc pentru rapsuns! Mai ramane acum sa vad daca s-a modificat sau nu legea, pentru ca din cate imi aduc aminte aveai voie sa ai un sigur cod principal si doar cateva secundare, si eu am deja 3 secundare.
Sus In jos
Continut sponsorizat




MesajSubiect: Re: Ghid util infintare PFA.   

Sus In jos
 
Ghid util infintare PFA.
Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator Sus 
Pagina 1 din 1

Permisiunile acestui forum:Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
Handmade Art & Craft :: Link-uri si sfaturi utile utile pentru handmade :: SRL,AF sau PFA-
Mergi direct la: