Handmade Art & Craft
Bine ai venit!

Ne bucuram ca ai decis sa te alaturi comunitatii noastre!
Daca ai ajuns pe acest forum inseamna ca apreciezi tot ceea ce inseamna handmade.
Prin conectare ai sansa sa ajungi la mult mai multe informatii decat in acest moment ca si vizitator!

Intra, cu siguranta aici iti vei face multi prieteni care au aceleasi hobby-uri ca si tine!

Echipa Accesoriimargele !
Handmade Art & Craft
Bine ai venit!

Ne bucuram ca ai decis sa te alaturi comunitatii noastre!
Daca ai ajuns pe acest forum inseamna ca apreciezi tot ceea ce inseamna handmade.
Prin conectare ai sansa sa ajungi la mult mai multe informatii decat in acest moment ca si vizitator!

Intra, cu siguranta aici iti vei face multi prieteni care au aceleasi hobby-uri ca si tine!

Echipa Accesoriimargele !
Handmade Art & Craft
Doriți să reacționați la acest mesaj? Creați un cont în câteva clickuri sau conectați-vă pentru a continua.
Handmade Art & Craft

Arta si inspiratie!
 
AcasaAcasa  Legile de retur produse comandate online Empty  Ultimele imaginiUltimele imagini  ÎnregistrareÎnregistrare  ConectareConectare  
Like/Tweet/+1
Cei mai activi postatori ai lunii
Niciun utilizator
Parteneri
Ultimele subiecte
» Targ handmade 22-23 noiembrie 2014 bucuresti
Legile de retur produse comandate online EmptyMier Noi 12, 2014 2:38 pm Scris de Anaissewing

» Margele unicat din argila
Legile de retur produse comandate online EmptySam Aug 09, 2014 11:37 pm Scris de Vizitator

» Bine ai venit !
Legile de retur produse comandate online EmptySam Iul 26, 2014 8:53 am Scris de andra_ruxandra

» Targ handmade de vara 27-28iunie
Legile de retur produse comandate online EmptyLun Iun 09, 2014 9:45 pm Scris de accesoriimargele

» Targ For The Love Of Fashion 17-18mai The Vintage Pub
Legile de retur produse comandate online EmptyVin Apr 18, 2014 4:38 am Scris de Anaissewing

Subiectele cele mai vizionate
Adevarul despre handmade
Cum ne pregatim pentru targuri!
Ghid util infintare PFA.
Bijuteriile mele
Nume forum
Colier Handmade Closet
Programe de optimizare fotografii
Arta de a decupa hartia
Trandafiri din satin - handmade
Papusi handmade!
Cine este conectat?
În total sunt 4 utilizatori conectați: 0 Înregistrați, 0 Invizibil și 4 Vizitatori

Nici unul

Recordul de utilizatori conectați a fost de 70, Sam Dec 21, 2019 3:27 am
Conectare
Utilizator:
Parola:
Conectare automată: 
:: Mi-am uitat parola

 

 Legile de retur produse comandate online

In jos 
AutorMesaj
accesoriimargele
Admin
Admin
accesoriimargele


Mesaje : 141
Data de inscriere : 15/01/2014
Varsta : 41
Localizare : Bucuresti

Legile de retur produse comandate online Empty
MesajSubiect: Legile de retur produse comandate online   Legile de retur produse comandate online EmptySam Ian 18, 2014 11:29 am

Se vehiculeaza nenumarate varianta de posibilitati de retur de produse achizitionate (atat online cat si fizic).
Am gasit acest post pe internet care mi se pare cel mai detaliat si mai pe intelesul tuturor!

Daca cunoasteti sau aveti experiente de acest gen nu ezitati sa ne spuneti si noua!

"Garanțiile și returnarea produselor sunt reglementate prin Legea 449/2003 privind vânzarea produselor și garanțiile asociate acestora și OG 130/2000 – privind regimul juridic al contractelor la distanță, ordonantă ce se aplică magazinelor online. Să vedem ce zice Legea 449/2003:
Citat :Capitolul III – Drepturile consumatorului
Art. 9
Vanzatorul este raspunzator fata de consumator pentru orice lipsa a conformitatii existenta la momentul cand au fost livrate produsele.
Art. 10
In cazul lipsei conformitatii, consumatorul are dreptul sa i se aduca produsele la conformitate, fara plata, prin reparare sau inlocuire, in functie de optiunea consumatorului, conform art. 11, sau sa beneficieze de reducerea corespunzatoare a pretului ori de rezolutiunea contractului privind acele produse, in conditiile art. 13 si 14.
Art. 11
(1) In cazul lipsei conformitatii, consumatorul are dreptul de a solicita vanzatorului, ca masura reparatorie, inlocuirea sau repararea produsului in functie de optiunea sa, in fiecare caz fara plata, cu exceptia situatiei in care aceasta solicitare este imposibila sau disproportionata.
(2) O masura reparatorie va fi considerata ca disproportionata, daca ea impune vanzatorului costuri care sunt nerezonabile in comparatie cu cealalta masura reparatorie, luandu-se in considerare:
a) valoarea pe care ar fi avut-o produsele daca nu ar fi existat lipsa de conformitate;
b) importanta lipsei de conformitate;
c) daca cealalta masura reparatorie ar putea fi realizata fara un inconvenient semnificativ pentru consumator.
(3) O masura reparatorie va fi considerata ca imposibila daca vanzatorul nu are un produs identic pentru inlocuire.
(4) Orice reparare sau inlocuire a produselor va fi facuta in cadrul unei perioade rezonabile de timp, stabilita de comun acord intre vanzator si consumator, si fara niciun inconvenient semnificativ pentru consumator, luandu-se in considerare natura produselor si scopul pentru care acesta a solicitat produsele.
Art. 12
Termenul fara plata, prevazut la art. 10 si 11, se refera la costurile necesare aducerii produselor la conformitate, inclusiv costurile postale, manopera si materialele.
Art. 13
Consumatorul poate solicita o reducere corespunzatoare a pretului sau rezolutiunea contractului in oricare dintre urmatoarele cazuri:
a) daca nu beneficiaza nici de repararea, nici de inlocuirea produsului;
b) daca vanzatorul nu a luat masura reparatorie intr-o perioada de timp rezonabila;
c) daca vanzatorul nu a luat masura reparatorie, conform art. 11 alin. (4), fara inconveniente semnificative pentru consumator.
Art. 14
Consumatorul nu este indreptatit sa solicite rezolutiunea contractului, daca lipsa conformitatii este minora.

Pe scurt, legea zice că in cazul lipsei conformității unui produs:
- vânzătorul trebuie să îți schimbe sau să-ți repare produsul, nu să-ti dea banii înapoi.
- vânzătorul trebuie să-ți dea banii înapoi doar dacă nu poate să-ți repare sau să-ți schimbe produsul, sau dacă asta durează prea mult (adică mai mult decât s-a convenit inițial între vânzător și cumpărător).
- cumpărătorul decide dacă produsul va fi înlocuit sau reparat (cu excepția cazurilor de la Art. 11 – alin. 2)

Prin urmare, sfaturile alea cum că poți returna orice produs luat din magazin în 24 de ore, 48 de ore, 10 sau 30 de zile sunt simple povești fără nici o bază legală.
Daca vorbim de OG 130/2000, aici e altă mâncare de pește:

Citat :Art. 7. – (1) Consumatorul are dreptul de a denunta unilateral contractul la distanta, in termen de 10 zile lucratoare, fara penalitati si fara invocarea vreunui motiv. Singurele costuri care pot cadea in sarcina consumatorului sunt cheltuielile directe de returnare a produselor. Termenul de 10 zile prevazut pentru exercitarea acestui drept incepe sa curga:
a) pentru produse, de la data primirii lor de catre consumator, daca au fost indeplinite prevederile art. 4;
b) pentru servicii, din ziua incheierii contractului sau dupa incheierea contractului, din ziua in care obligatiile prevazute la art. 4 au fost indeplinite, cu conditia ca intarzierea sa nu depaseasca 90 de zile.
(2) In cazul in care comerciantul a omis sa transmita consumatorului informatiile prevazute la art. 4, termenul pentru denuntarea unilaterala a contractului este de 90 de zile si incepe sa curga:
a) pentru produse, de la data primirii lor de catre consumator;
b) pentru servicii, de la data incheierii contractului.
(3) Daca in perioada celor 90 de zile informatiile prevazute la art. 4 sunt furnizate consumatorului, termenul de 10 zile lucratoare pentru denuntarea unilaterala a contractului incepe sa curga din acel moment.
Art. 8. – In cazul exercitarii dreptului de denuntare unilaterala a contractului de catre consumator, comerciantul are obligatia sa ramburseze sumele platite de consumator fara a-i solicita acestuia cheltuielile aferente rambursarii sumelor. Rambursarea sumelor se va face in cel mult 30 de zile de la data denuntarii contractului de catre consumator.
…..
Art. 10. – Consumatorul nu poate denunta unilateral urmatoarele tipuri de contracte, cu exceptia cazurilor in care partile au convenit altfel:
a) contracte de furnizare de servicii a caror executie a inceput, cu acordul consumatorului, inaintea expirarii termenului de 10 zile lucratoare prevazut la art. 7 alin. (1);
b) contracte de furnizare de produse sau servicii al caror pret depinde de fluctuatiile cursurilor pietei financiare care nu pot fi controlate de comerciant;
c) contracte de furnizare a unor produse executate dupa specificatiile consumatorului sau a unor produse distinct personalizate, precum si a acelora care, prin natura lor, nu pot fi returnate sau care se pot degrada ori deteriora rapid;
d) contracte de furnizare a inregistrarilor audio, video sau a programelor informatice, in cazul in care au fost desigilate de catre consumator;
e) contracte de furnizare a ziarelor, periodicelor, jurnalelor-magazin;
f) contracte de servicii de pariuri sau loterii.

Cu alte cuvinte, cumpărătorul poate returna orice produs în 10 zile (cu excepția cazurilor de la Art. 10) doar atunci când este vorba de cumpărături online. În acest caz vânzătorul este obligat să-i returneze banii în maxim 30 de zile."

sursa: *[Trebuie sa fiti inscris si conectat pentru a vedea acest link]
Sus In jos
http://www.breslo.ro/Shop/accesoriimargele
 
Legile de retur produse comandate online
Sus 
Pagina 1 din 1
 Subiecte similare
-
» Comanzi si poti castiga valoarea comenzii in produse
» Magazin online

Permisiunile acestui forum:Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
Handmade Art & Craft :: Link-uri si sfaturi utile utile pentru handmade :: Despre retur-
Mergi direct la: