Mai nou apar din ce in mai multe bloguri! Iar in handmade s-au inmultit ca ciupercile dupa ploaie. Insa a avea un blog functional si care sa te ajute sa te dezvolti trebuie sa stii ce trebuie sa faci cu el.
Daca doresti ca blog-ul tau sa te ajute in activitatea desfasurata trebuie
sa-l faci remarcat si functional. Scopul tau este sa-l prezinti lumii ca vizitatorii sa vina singuri la tine ( adica sa ai un trafic organic ).
Blogul trebuie sa arate profesional. Blogurile simpliste sunt cele mai apreciate, un blog incarcat, foarte colorat si care se incarca foarte greu nu atrage vizitatori, acest lucru ii indeparteaza si nu acesta este scopul. Un blog transparent este o varianta optima de a oferi clientilor adevarul.
Comentariile libere trebuie sa fie un atu, faptul ca nu oferi posibilitatea clientilor sa posteze comentarii fara ca tu sa le moderezi si sa le autentifici - este un minus pentru blogul tau. Nu trebuie sa ascunzi nimic, lasa-i sa comenteze ( cu anumite restrictii pe care sa le ai vizibile si la indemana tutoror). Aici decizia iti apartine. Comentariile, cu cat sunt mai multe cu atat ajuta blogul sa fie gasit mai usor de google si sa fie indexat - acest lucru iti ofera posibilitatea ca la o simpla cautate handmade in bara de cautare google sa ajungi cateva pagini mai sus!
Un blog trebuie sa aibe un
nume usor de retinut. Incearca sa fii autentic, incearca ca numele tau sa fie special si sa fie cartea de vizita pentru produsele tale. Nu copia nume deja existente si nu incerca doar sa le modifici aparenta - vei creea confuzie si risti ca potentialii tai clienti sa "aterizeze" la concurenta daca blog-ul lui este mai bine optimizat si apare in fata la cautarile google.
Ofera o perspectiva unica. Exista nenumarate bloguri handamde care ofera acelasi informatii, nu este nimic autentic. Pentru a te face remarcat incearca sa prezinti in articolele scrise handmade-ul din punctul tau de vedere. Nu copia articole, incearca sa prinzi ideea si imbunatateste-o, adauga-i ceva din tine.
Si cel mai important! Deoarece blogul trebuie sa-ti reprezinte personalitatea
felul in care abordezi vizitatorul va avea impact majos asupra acestuie. Incearca sa fii mereu politcos cu el, raspunde-i frumos la mesaje chair daca unele dintre ele depasesc limita bunului simt! Fi mereu prezenta pe el si ofera informatii mereu, chiar daca acelasi lucru l-ai scris cu 2 randuri mai sus. Clientul nu vrea, nu are timp sau nu stie sa cauta la tine in blog - de aceea datoria ta este oferi mereu detaliile cerute!
Incearca sa postezi regulat pe blog, unul neactualizat ( tine cont pe un blog mereu cand postezi apare data ) transmite delasare si dezinteres, este un lucru pe care nu doresti sa-l transmiti clientilor tai!
Si in final, daca ti-ai facut un blog si nu poti sa ai grija de el iar dupa un timp consideri ca nu este ceea ce ai nevoie -
desfinteaza-l sau fa-l incativ. Gandeste-te ca tu activezi in alta parte pe un site diferit care are succes si ai abandonat blog-ul initial iar clientul iti gaseste vechiul blog ( care nu a mai fost actualizat de o perioada foarte lunga de timp ) acesta deja te-a perceput ca pe un artizan care nu mai lucreaza si nu va mai cauta informatii despre tine! Sau o alta varianta este urmatoare - lasa un mesaj pe blog, realizeaza un articol prin care anunti vizitatorii de indisponibilitatea ta pe o perioada definita. Sau redirectioneaza vizitatorii pe noul tau blog sau magazin!
In incheiere dorim sa iti spunem ca pentru a avea un blog este nevoie de perseverenta si multa munca. Si cum avem si zicala
" cu o floare nu vine primavara" tot asa iti putem spune ca pentru a avea un blog functional este nevoie de mult timp. Si nu ne referim aici la cateva zile sau cateva saptamani, putem discuta despre luni sau ani de activitate constanta.
Succes